راه نیمه تمام وزارت میراث فرهنگی در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند

به گزارش وبلاگ جزیره، از بین خدمات وزارت میراث فرهنگی 38 مورد قابل ارائه به صورت الکترونیکی در قالب پنجره خدمات دولت هوشمند است که تعدادی از آنها هنوز به این پنجره متصل نیستند.

راه نیمه تمام وزارت میراث فرهنگی در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سامانه ای است که به منظور دسترسی راحت و سریع تر عموم مردم به خدمات دستگاه ها و وزارت خانه ها ایجاد شده و اکنون در مسیر آماده سازی و بهره برداری قرار گرفته است. در قانون بودجه سال جاری، تمامی دستگاه های اجرایی و وزارت خانه ها موظف شدند که پنجره واحد خدمات خود را راه اندازی نمایند تا از رجوع دریافت نمایندگان خدمات به سامانه های مختلف و متعدد جلوگیری گردد.

دستگاه ها مکلف بودند پنجره خدمات خود را تا انتها شهریور ماه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نمایند. طبق آخرین آمار، مجموع دستگاه های اجرایی که خدمات آن ها شناسنامه دار شده، 170 دستگاه است. از این تعداد، 136 دستگاه اجرایی مشمول گام اول اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند که تا به امروز 96 دستگاه به نوعی تکالیف اولیه خود را عمل نموده اند.

my.gov.ir آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که کاربران می توانند با مراجعه به آن نسبت به ثبت نام و احراز هویت اقدام نمایند. پس از اولین ورود، برای دفعات بعدی یک رمز یکبار مصرف کافی است تا به این سامانه دسترسی داشته باشید. با ورود به بخش سامانه های ملی و استانی می توانید دستگاه ها و وزارت خانه های مختلف را مشاهده کنید و سپس وزارت خانه مربوطه را انتخاب کنید.

در درگاه اطلاع رسانی خدمات الکترونیک برای وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دستگاه تابعه ای به مانند آنچه که در دیگر وزارت خانه ها شاهد هستیم، زیرمجموعه ای تعریف نشده است، اما با این وجود 125 خدمت شناسنامه دار در مقابل نام این وزارت خانه به ثبت رسیده است. بر اساس ارزیابی سازمان فناوری اطلاعات، زیرمجموعه وزارت ارتباطات، به عنوان دستگاهی که پنجره ملی خدمات هوشمند را راه اندازی نموده است، از بین خدمات وزارت میراث فرهنگی 38 مورد قابل ارائه به صورت الکترونیکی در قالب پنجره خدمات دولت هوشمند است.

با انتخاب گزینه مربوط به وزارت میراث فرهنگی، به پنجره واحد خدمات این وزارت خانه انتقال داده می شوید که گزینه هایی مثل کارتابل میز خدمت، درخواست خدمت، درخواست مجوز، مجوز های اخذ شده و سوالات و پاسخ ارائه داده شده است. در میز خدمت می توان پیگیری خدمات و درخواست های صورت گرفته را انجام داد و در بخش درخواست خدمات هم نام 16 خدمت را می توان دید.

با انتخاب هر یک از این 16 خدمت، کاربر به سامانه های مربوطه منتقل می گردد. به عنوان مثال تمدید پروانه بهره برداری از تاسیسات گردشگری به وسیله سامانه جانا قابل انجام است که احتیاج به ثبت اطلاعات تاسیسات گردشگری دارد. فروش بلیت اماکن فرهنگی تاریخی هم به وسیله سامانه مختص به این خدمت قابل انجام است. خدمات دیگری نیز به وسیله سامانه سما ارائه می شوند.

در بخش مجوز ها هم هشت خدمت قرار داده شده که برای دریافت تمامی آن ها باید به درگاه ملی مجوز ها مراجعه کرد؛ روندی که در دیگر وزارت خانه هم اعمال شده است. در هر حال با احتساب 16 خدمت و 8 مجوز، تا به امروز 24 خدمت در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه می گردد و در واقع هنوز کار این وزارت خانه با پنجره ملی خدمات هوشمند به انتها نرسیده است.

وبلاگ جزیره مالی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه نیمه تمام وزارت میراث فرهنگی در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه نیمه تمام وزارت میراث فرهنگی در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید