معرفی و نقد طراحی هوندا سیویک eHEV؛ ژاپنی سبز برای قاره سبز

به گزارش وبلاگ جزیره، پس از اینکه هوندا در سال 2020 از یازدهمین نسل مدل کامپکت سیویک در بازار استان متحده رونمایی کرد، این کمپانی ژاپنی در تابستان گذشته نیز تایید کرد که نسل نو سیویک برخلاف آمریکا، در بازار اروپا به همراه پیشرانه هیبریدی و تنها در نسخه هاچ بک معرفی و عرضه خواهد شد.

معرفی و نقد طراحی هوندا سیویک eHEV؛ ژاپنی سبز برای قاره سبز

حال پس از مدت ها انتظار، هوندا انتها به طور رسمی از نسخه هیبرید مدل سیویک در قاره سبز رونمایی کرد. سیویک نو تاریخچه و میراث 50 ساله خود را در کنار عملکرد فنی و کارایی مناسب و نیز به همراه بهبود سطوح مختلفی از جمله راحتی فضای داخلی، جذابیت بصری و قابلیت های کلی ترکیب نموده و در قالب یک خودروی مدرن با استفاده از پیشرانه هیبریدی عرضه خواهد نمود.

طراحی ظاهری و داخلی هوندا سیویک eHEV؛ رویکرد طراحی هیجان انگیز در سیویک

هوندا در نوترین نسخه از مدل سیویک، یک رویکرد نو و پیشرو تحت عنوان طراحی مهیج را در کنار اساس و اصول توسعه محصولات هوندا به نام Man-Maximum, Machine-Minimum که در برگیرنده تمامی جنبه های مختلف طراحی و فرایند توسعه سیویک نیز است را به نمایش می گذارد.

سیویک کاملا نو، از ظاهری شبیه به نسخه استاندارد هاچ بک بهره می برد که دارای یک طراحی شیک و اسپرت است که این ویژگی های بصری در واقع با کاهش 25 میلی متری طول کاپوت در مقایسه با نسل قبلی خود به دست آمده است. بعلاوه، سطح شیشه های جانبی بدون اینکه لطمه ای به تناسبات نمای جانبی وارد کند و به جهت ایجاد فضای داخلی بیشتر و دلبازتر، افزایش یافته است. علاوه بر این، در پیکره کلی و به خصوص در نمای جانبی سیویک، برای ایجاد حس بصری ظریف تر و نیز سطوحی به دور از اغراق و شلوغی و به اصطلاح تمیز، از یک خط کمر belt line سراسری استفاده شده است تا در کنار موارد ذکر شده، جزئیات دقیق تری از المان های این نما نشان داده گردد.

قبلی 1 از 2 بعدی

در کنار آن، خط شانه یا کاراکتر لاین پایین تر نیز که از چراغ های جلو تا چراغ های عقب و به صورت صاف امتداد یافته است، حالت ایستایی خودرو را افزایش داده و قامتی مطمئن تر به آن بخشیده است. در مقایسه با نسل قبلی سیویک نیز، پایه ستون های A کمی عقب تر قرار گرفته است تا با مرکز چرخ های جلو هم راستا گردد، این امر باعث می گردد تا خودرو از تناسبات متعادل تری، بخصوص در نیمرخ برخوردار باشد و بعلاوه در نمای جانبی Greenhouse حالت گسترده و کشیده تری به خود بگیرد. این مشخصات بدنه، باعث شده تا ابعاد رینگ و لاستیک ها نیز بزرگ تر از آنچه که هستند به نظر بیایند و در ترکیب با قوس چرخ ها نیز، حالت اسپرت تر داشته باشند که این امر در بهبود تناسبات بصری نمای ظاهری تاثیرگذار بوده است.

نوترین آگهی های هوندا

هوندا سیویک همیشه به عنوان یک هاچبک کاربردی معروفیت داشته است و حال، یازدهمین نسل آن نیز از این قاعده مستثنی نیست و فضا و قابلیت های استفاده روزمره بیشتری را نسبت به نسل های قبلی خود ارائه می دهد. افزایش طول فاصله بین دو محور به اندازه 35 میلی متر، علاوه بر اینکه سبب پویایی عملکرد فنی و پایداری خودرو در راستا مستقیم می گردد، به طراحان نیز این امکان را می دهد که فضای کابین گسترده تر و راحت تری را ایجاد نمایند.

قبلی 1 از 2 بعدی

با ورود به داخل کابین سیویک، فرم افقی داشبورد بر عریض تر بودن کابین تاکید دارد که در ترکیب با میدان وسیع دید، فضایی مناسب و گسترده را برای سرنشینان، به خصوص در این سگمنت ایجاد نموده است. بعلاوه استفاده از مواد و متریال با کیفیت مانند دریچه های تهویه هوای فلزی به همراه الگوهای لانه زنبوری که در عرض داشبورد امتداد یافته و یا کلاستر دیجیتال 10/2 اینچی به همراه پنل LCD با کیفیت HD، از جمله پیشرفت هایی است که سیویک نو در مقایسه با نسل قبلی خود تجربه نموده است.

از دیگر ویژگی ها و امکانات داخل کابین سیویک هیبریدی نیز می توان به صفحه نمایش مرکزی 9 اینچی با قابلیت اتصال بی سیم به سیستم های اندروید اتو و اپل کار پلی، سیستم صوتی استاندارد به همراه 8 بلندگو و یا سیستم صوتی سفارشی برند Boss به همراه 12 بلندگو اشاره نمود.

به طور کلی، هوندا در طراحی خارجی و داخلی یازدهمین نسل از مدل سیویک سعی نموده تا با الهام گیری از فرم های کوپه و فست بک مانند خودروهای اروپایی و نیز خطوط صاف و افقی داخل کابین، نمایی اسپرت، ساده و بدور از اغراق همراه با کابین بزرگ و جادار را ارائه دهد.

پیشرانه هوندا سیویک eHEV؛ فناوری پیشرفته و کارآمد

فناوری قوای محرکه eHEV (خودروی الکتریکی هیبریدی) هوندا که به صورت استاندارد در سیویک نو ارائه می گردد، مجهز به یک باتری لیتیوم یونی 72 سلولی و دو موتور الکتریکی کوچک است که در ترکیب با پیشرانه نو دو لیتری تنفس طبیعی، توانی معادل 181 اسب بخار و گشتاوری 315 نیوتن متری را فراوری می نماید. هوندا سیویک eHEV نو، در پاییز سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد، اما هنوز اطلاعاتی از قیمت نهایی آن منتشر نشده است.

خرید و فروش و قیمت هوندا سیویک

نوترین آگهی های هوندا
منبع: بلاگ دیوار

به "معرفی و نقد طراحی هوندا سیویک eHEV؛ ژاپنی سبز برای قاره سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و نقد طراحی هوندا سیویک eHEV؛ ژاپنی سبز برای قاره سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید