مراحل اولیه توسعه بازی کلاسیک Ico را ببینید

به گزارش وبلاگ جزیره، استودیوی genDESIGN که به نوعی همان Team ICO سابق محسوب می گردد، به مناسبت سالگرد 20 سالگی بازی ICO که در روز 6 دسامبر بوده، ویدیویی از مراحل اولیه توسعه این اثر منتشر نموده است.

مراحل اولیه توسعه بازی کلاسیک Ico را ببینید

به همراه ارسال این ویدیو خاص، استودیو genDESIGN گفته است: این یک ویدیو از مراحل اولیه توسعه بازی ICO در کنسول پلی استیشن 2 است که در 6 دسامبر سال 2001 میلادی منتشر شد. این ویدیو حدود در سال 1998 تهیه شده و به آن موقع بازمی گردد. این ویدیو در آن موقع به منظور به اشتراک گذاشتن طرح های اولیه و مفهومی بازی با تیم توسعه دهنده آن ساخته شده است.

آن ها در ادامه بیان نموده اند: این ویدیو موفقیت بزرگی برای تیم بود، نوری که در انتهای تاریکی پدید آمد، زمانی که اعضای استودیو، از جمله کارگردان بازی فامیتو اوئدا، در تاریکی دست وپنجه نرم می کردند، بدون اینکه بدانند ICO قرار است به چه نوع اثری تبدیل گردد. این ویدیو در آن موقع برای ما همانند نوری همه چیز را شفاف کرد. با وجود نقص های ویدیویی و صوتی و بعلاوه نمایشگر اشکال زدایی (دیباگ)، ما جرأت نداشتیم فیلم را تغییر داده یا ویرایش کنیم تا بتوانیم همچنان فضای آن موقع را بیان کنیم.

بازی ICO در اصل برای کنسول نسل ششمی پلی استیشن 2 منتشر شده است اما سال ها بعد از عرضه در قالب یک نسخه بازسازی شده به همراه دیگر بازی معروف فامیتو اوئدا در آن موقع یعنی Shadow of the Colossus برای کنسول پلی استیشن سه هم منتشر شد.

ICO نه تنها یکی از برترین بازی های دوران خود و کل تاریخ است بلکه از آن دسته آثاری است که توانسته تأثیر فراوانی در صنعت داشته باشد و الهام بخش بسیاری از سازندگان قرار گیرد. در مطلب ویژه ای که مجله ژاپنی فامیتسو برای سالگرد 20 سالگی این اثر تهیه نموده، بسیاری از بازی سازان و چهره های مشهور درباره این اثر صحبت نموده و آن را تحسین نموده اند. بسیاری از آن سازندگان از نقش ICO در شکل گیری آثار خود سخن گفته اند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "مراحل اولیه توسعه بازی کلاسیک Ico را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل اولیه توسعه بازی کلاسیک Ico را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید