مقایسه دی اس 7 کراس بک اپرا با لکسوس NX 200t و ب ام و X1
به گزارش وبلاگ جزیره، اگر بخواهیم خودروی دی اس 7 را با خودروهای هم سطح مقایسه کنیم باید به سراغ لکسوس NX 200t و ب ام و X1 برویم. در نگاه اول شاید این کراس بک فرانسوی باشد که نسبت به دو رقیب دیگرش پیشرانه ضعیف تری داشته باشد، اما از نظر زیبایی و ظرافت ظاهری و توجه به جزئیات حرف های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به شرایط فعلی بازار خودرو، نسبت به دو رقیب دیگرش انتخابی منطقی و وسوسه کننده به شمار می رود. در ادامه نگاهی داریم به مقایسه دی اس 7 کراس بک اپرا با لکسوس NX 200t و ب ام و X1 و مزایا و معایب هر کدام را نسبت به دیگری آنالیز می کنیم.
مقایسه دی اس 7 کراس بک اپرا با لکسوس NX 200t
طراحی بدنه NX به مقدار ای مجذوب کننده است که در نگاه اول شما را میخ کوب می نماید. یک طراحی مدرن، متناسب و هماهنگ که ترکیبی ظریف از خطوط شکسته و نرم را نمایش می دهد. با وجود این، هنگامی که این خودرو در مقابل رقیب فرانسوی قرار می گیرد بخش قابل توجهی از مجذوب کنندهیتش رنگ می بازد.
کیفیت چرم جایگاه ها، پوشش کنسول جلو و پنل درها، دوخت پوشش های کابین و چرم طبیعی دور فرمان بسیار دلچسب است و با لمس کابین NX، به راحتی درک می کنید که چرا رتبه اول رده بندی کیفیت در اختیار لکسوس قرار گرفته است. البته در این میان مواردی مانند پیچ های فلزی فاقد روکش که در کنسول میانی نصب شده اند با وسواسی که در ساخت کابین خرج شده هم خوانی ندارد و یک امتیاز منفی برای NX محسوب می شود. موردی که متخصصان فرانسوی در طراحی دی اس اپرا کاملاً به آن توجه داشته اند؛ درست مثل جزئی ترین نکات و طراحی های داخل کابین.
بعد از مقایسه طراحی های داخلی کابین، نوبت به مقایسه پیشرانه دو خودرو می رسد. لکسوس NX توانایی فراوری 235 اسب بخار را دارد. موتور توربو لکسوس در دورهای پایین عمل می نماید و به همین دلیل است که بیشینه گشتاور در دورهای 1650 تا 4000 در اختیار راننده قرار می گیرد.
جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک آن عملکرد دقیقی دارد و می توان دنده ها را با پدال شیفترهایی که پشت فرمان قرار گرفته تعویض کرد. به طور کلی هماهنگی جعبه دنده با پیشرانه قابل تحسین است اما کیفیت پایین سوخت موجود در کشور باعث شده تا راندمان پیشرانه این خودرو هم کمتر شود. 8.3 ثانیه مدت زمانی است که طول می کشد تا لکسوس همچون همتای فرانسوی اش از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.
از نظر ایمنی هم لکسوس مانند اپرا پیروز به کسب پنج ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شده است با این تفاوت که تعداد ایربگ هایی که برای سرنشینان خودرو در نظر گرفته شده نسبت به کراس بک فرانسوی پنج تا بیشتر است.
پس از مقایسه دی اس 7 کراس بک اپرا با لکسوس NX 200t ، نوبت آنالیز ب ام و X1 است.
مقایسه دی اس 7 کراس بک اپرا با ب ام و X1
ب ام و X1 در حال حاضر یکی از جدی ترین رقیبان دی اس 7 در بازار ایران به شمار می رود. اگر بخواهیم بحث عملکرد و سواری را کنار بگذاریم، بخش قابل توجهی از مجذوب کنندهیت خودروهای آلمانی به کابین آن برمی شود؛ اما وقتی صحبت سر مقایسه ب ام و و دی اس می شود مجذوب کنندهیت کابین خودروی آلمانی خودبه خود کمتر به چشم می آید.
در رانندگی با ب ام و X1 دیفرانسیل جلو بودنش چندان به چشم نمی آید. بعلاوه چسبندگی تایرهای 18 اینچی اش چندان مناسب نیست که باعث شده تا در این عرصه ها رقابت را به کراس بک فرانسوی واگذار کند.
فرمان X1 در عین سرعت و تندوتیز بودن عملکرد دقیقی دارد. در این مدل ب ام و، از تعلیق اسپرت M استفاده شده که حتی در راحت ترین حالت هم تکان های زیادی به کابین وارد می نماید. درست برخلاف دی اس 7 اپرا که در این زمینه سواری نرم تری نسبت به رقیب آلمانی اش دارد.
قدرت پیشرانه در X1 به 228 اسب بخار می رسد و گشتاور 350 نیوتن متری به وسیله جعبه دنده پیروز و دقیق 8 سرعته به چرخ ها منتقل می شود. این گیربکس برگ برنده ای برای X1 است و باعث می شود تا ظرف مدت 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و از این نظر چیزی نزدیک به 1.5 ثانیه از همتای فرانسوی اش پیش است. د
در نهایت باید بگوییم که هرکدام از این ماشین ها خریدار مخصوص خود را دارند و برای جلب مشتری و فروش بیشتر رقابت تنگاتنگی را پشت سر می گذرانند.
جمع بندی
امیدواریم این مقایسه دی اس 7 کراس بک اپرا با لکسوس NX 200t و ب ام و X1 توانسته باشد اطلاعات مفید و مجذوب کنندهی در اختیارتان قرار دهد. با مراجعه به سایت وبلاگ جزیره از قیمت خرید و فروش این خودرو آگاه شوید:
آخرین آگهی های خرید و فروش دی اس 7
نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ در صورتیکه تجربه استفاده از هر یک از این خودورها را دارید، نظرات و تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهید.
منبع: بلاگ دیوار